Як мотивувати людей до допомоги?

Практичні поради, як залучити людей до благодійності та підтримки підтримки тих, кому це сьогодні особливо необхідно, а також зібрати кошти на важливі проекти.

ЧАСТИНА ДРУГА

Виберіть правильний момент
Порада №1
Запитайте про допомогу тоді, коли людина має час, можливість та сприятливі умови, аби допомогти. Актуальність подій навколо чи у житті людини також має вплив на бажання допомогти. Модулюючи досвід благодійника, врахуйте усі три моменти.
Готовий приклад для комунікації:
«Саме зараз допомога лікарям надзвичайно важлива. Натисніть на кнопку нижче, аби підтримати роботу медичних працівників, які сьогодні борються за життя українців. Цим кліком ви можете врятувати життя.«Коронавірус може жити на поверхнях від кількох годин до п'яти днів. На дверних ручках він може залишатися найдовше, тому не торкайтеся їх голими руками».
Покажіть, що благодійність – це норма в суспільстві
Порада №2
На всіх нас впливають дії оточуючих, а це означає, що люди швидше будуть готові до благодійності, якщо сприйматимуть її як соціальну «норму».
Готовий приклад для комунікації:
«82% жителів цього дому вже підтримали благодійну організацію "Допомога лікарям", що опікується районною лікарнею №7. Завдяки цим людям, ми змогли закупити два додаткові апарати ШВЛ, дякуємо їм за надзвичайно важливий внесок. Долучайтеся і ви
Допоможіть людині відчувати себе кращою
Порада №3
Люди часто отримують задоволення, виконуючи дії, що схвалюються в суспільстві або які допомагають їм відчути себе краще. Можна закріпити цей ефект, зв'язавши допомогу та приналежність людини до певної групи.
Готовий приклад для комунікації:
«Українці відомі своєю схильністю до підтримки ближнього. Ми завжди згуртовувалися для досягнення високої цілі. Навіть ваш невеликий внесок у розмірі 100 гривень стане важливою частиною фінансової допомоги, яку наша благодійна організація "Допомога лікарям" перекаже медикам. Так ми зможемо врятувати життя тисяч жителів нашого з вами міста».
Підкресліть конкретний результат допомоги
Порада №4
Шанси переконати когось підтримати вашу ініціативу збільшаться, якщо ви можете пояснити, на яку конкретно допомогу підуть ресурси людини, який буде ефект, а також звернетеся до неї персонально.
Готовий приклад для комунікації:
«Маріє,
Наша благодійна організація "Допомога лікарям" збирає кошти на новий апарат штучної вентиляції легенів для районної лікарні №7. Він може врятувати сотні життів мешканців нашого міста, ваших сусідів та близьких, адже якщо у важкохворого пацієнта немає доступу до системи ШВЛ, він помирає протягом декількох годин. Апарат коштує 507 000 грн (17 000 євро), ми робимо все, аби зібрати необхідну суму. Допомагайте разом із нами!».
Усуньте можливі бар'єри для допомоги
Порада №5
Зменшення кількості запитуваної інформації та кількості кліків, необхідних для пожертви, може вплинути на те, скільки людина пожертвує, чи зробить вона це зараз або буде відкладати свою участь на потім.
Готовий приклад для комунікації:
«Дякуємо, що вирішили допомогти нашій благодійній організації! Разом з вами ми зможемо врятувати більше хворих та зменшити навантаження на лікарів. Для того, щоб стати благодійником, вам потрібно лише вказати свій телефон та натиснути кнопку "підтримати" – з усім іншим допоможе наша команда. Ми надзвичайно цінуємо ваш час та увагу!».
Використайте опцію за замовчуванням
Порада №6
Люди не полюбляють витрачати час на зусилля на додаткові рішення і часто погоджуються на базову опцію. Ви також можете запропонувати вже готові опції або підписку на пожертви в майбутньому чи частинами, це збільшить ваші шанси отримати допомогу.
Готовий приклад для комунікації:
«За вашої участі нашій благодійній організації вдалося врятувати понад сто життів! Наша команда буде вдячна вашій допомозі й у наступного місяця. Аби продовжувати допомагати нам, просто закрийте цю сторінку – ваша підписка продовжиться автоматично. Якщо ви не хочете робити пожертви надалі, відмітьте віконце нижче».
Допоможіть людям спланувати свою допомогу в майбутньому
Порада №7
Зробити щось один раз, легше, ніж кілька, тому якщо вам вже вдалося привернути увагу людини, використайте цей момент, аби вона могла сьогодні зафіксувати свою згоду та конкретну суму допомоги на завтра.
Готовий приклад для комунікації:
«За минулий місяць із вашою допомогою нам взялося врятувати понад 100 життів. Кожне з них є безцінне. Якщо наступного місяця ви збільшите свою пожертву на 100 гривень, ми зможемо врятувати вдвічі більше людей. Для того, щоб зробити це, натисніть кнопку нижче. Ваша допомога має значення!».
Змоделюйте умови для потрібного вам вибору
Порада №8
Якщо ви пропонуєте кілька опцій суми для пожертви, добре подумайте, якими саме вони мають бути, аби ви могли отримати найбільше допомоги. Також додайте вимірювальний результат кожного вибору.
Готовий приклад для комунікації:
«Дякуємо, що допомагаєте нашій благодійній організації! Ми пропонуємо вам такі три варіанти підтримки:
100 гривень – завдяки цим коштам ми можемо підтримувати лікарів, що зараз рятують життя українців у лікарні №7;
300 гривень – ці кошти можуть допомогти усім трьом лікарням найого району;
500 гривень – за допомогою цих грошей ми зможемо не тільки допомогти усім трьом лікарням найого району, а й закупити такий необхідний апарат штучної вентиляції легенів, що може врятувати сотні життів».
Додайте соціальної пошани та схвалення
Порада №9
Якщо люди відчуватимуть, що їхні дії важливі та цінуються в суспільстві, вони будуть більш охоче допомагати і зараз, і в майбутньому.
Готовий приклад для комунікації:
«Дякуємо, що долучилися до спільноти благодійників нашої організації та стали одним із тих, хто зараз надає українським лікарям таку необхідну допомогу. Ми пишаємося людьми, що підтримують нашу роботу, адже без ваших пожертв вона була б неможливою. Протягом двох днів наша команда зв'яжеться з вами уточнення вашого ім'я або назви вашої організації, які ми зможемо розмістити на сторінці благодійників на нашому сайті».
Покажіть конкретний ефект від допомоги
Порада №10
Демонструючи особисті фотографії людей, які отримують допомогу, відео з тими, кому адресовані пожертви, або фото живого лісу, який благодійники допомогли захистити, ви можете збільшити бажання благодійників допомогти зараз і в майбутньому.
Готовий приклад для комунікації:
«Завдяки вашій допомозі минулого місяця ми змогли врятувати життя 20 пацієнтів лікарні №7. Ось їхні імена [вкажіть перелік імен]. Дякуємо, без ваших благодійних внесків вони досі б залишалися б у небезпеці. Ми також хочемо розказати вам історію [вкажіть ім'я та прізвище особи], який з вашою підтримкою тепер одужує та нарешті зміг побачитися зі своєю родиною».

[Додайте фото людини, якій допомогли, а також її особисте звернення до адресата].

Ваш чеклист ефективного повідомлення для зміни поведінки
1. Ви вибрали правильний момент, аби звернутися по допомогу: в людей є час, можливість та сприятливі умови, аби долучитися.

2. Ви закцентували на тому, що більшість людей вже допомагає, і що це є нормою у суспільстві.

3. Ви підкреслили позитивні риси ідентичності, які матиме особа, якщо пожертвує гроші та стане благодійником.

4. Ви деталізували, на що конкретно підуть кошти благодійника та яким буде ефект від такої допомоги.

5. Ви зробили процес надання пожертви максимально простим та легким – аби допомогти вам, достатньо зробити «кілька кліків».

6. Ви використали опцію за замовчуванням, зробивши продовження підписки на підтримку, наприклад, на наступний місяць, базовою для всіх благодійників.

7. Ви допомогли людям спланувати збільшення своїх внесків у майбутньому.

8. Ви змоделювали умови для потрібного вам вибору, вказавши різні опції підтримки та пояснивши вплив кожної.

9. Ви закцентували на соціальному схвалені, який матиме людина, якщо стане благодійником.

10. Ви продемонстрували ефект від внеску та доповнили подяку благодійникові фотографіями або історіями тих, кому вдалося допомогти.


Практичний гід уклали
Експертка з комунікацій для соціальних і поведінкових змін, M.Sc., Ph.D., кураторка курсу з кризових комунікацій проекту ЄС для громадянського суспільства.
Анастасія Нуржинська
Співзасновниця креативної лабораторії та інтернет-журналу Platfor.ma, медіаменеджерка та дослідниця поведінкових наук.
Марія Фронощук