Як ефективно працювати віддалено?

15 простих та корисних порад для того, щоб налаштувати свою власну роботу вдома, залишатися сфокусованим та підготуватися до виходу з самоізоляції.

ЧАСТИНА П'ЯТА
1. Намагайтеся починати ранок із добрих новин
Або принаймні не починайте його з поганих. Одне з досліджень, що надавало учасникам негативні новини вранці протягом лише трьох хвилин, виявило – лише цих трьох хвилин на початку дня вистачило, щоб учасники на 27% рідше вважали себе щасливими, коли цей день закінчується.
2. Дотримуйтесь графіку
Навіть, якщо тепер ви працюєте вдома, варто зробити все, аби продовжувати працювати за графіком, інакше вам буде дуже важко починати вчасно, все встигати та при цьому не засиджуватися до 23:00 за робочими задачами. Сформуйте свій розклад, бажано, щоб кількість робочих годин не була більше за ваш типовий обсяг. Аби дотримуватися його було легше, можете навіть надрукувати його та повісити біля робочого місця.
3. Розкажіть про свій розклад команді
Тепер, коли у вас є новий план роботи з дому, важливо повідомити про нього всім, хто хоч якось дотичний о ваших завдань. По-перше, це допоможе колегам знати, чого чекати від вас найближчим часом. А по-друге, дослідження показують, що коли ви публічно заявляєте про свої наміри, то більш вірогідно їх дотримуватиметеся.
4. Не нехтуйте власним фізичним здоров'ям
Вдома легко просидіти за комп'ютером 10 годин поспіль. Або лягти спати о третій ночі. Не піти на традиційну пробіжку, а замість цього з'їсти черговий десерт. Однак дослідження свідчать про те, що наше фізичне здоров'я напряму пов'язане з ментальним, тому не забувайте: сон, здорове харчування, фізичні вправи та спокійний час з собою – найкраща профілактика.
5. Змістовно спілкуйтеся зі своєю командою
Корисний побічний ефект дистанційної роботи в тому, що вас можуть менше відволікати інші співробітники. Але навіть у цьому має бути здорова межа, адже все-таки проєкти ви робите разом, тому регулярно спілкуватися та підтримувати зв'язок необхідно. І не лише робочий – хорошою практикою є й неформальні зідзвони та листування, які будуть слугувати аналогом бесід на офісній кухні. Так члени команди зможуть побачити одне одного не лише як колег, а й як людей.
6. Дайте людям конкретну відповідальність
Часто під час відеоконференцій стається так, що говорить кілька осіб, а інші лише слухають (або лише удають, що слухають). Аби виправити це, дайте кожному учаснику активну роль у зустрічі та покладіть на них конкретну відповідальність. Хтось може записувати те, про що говорили, інші можуть вносити зустрічі в командний календар, треті – готувати звіт із того, що нового відбулося в організації за тиждень. Задачі не потрібно штучно вигадувати, потрібних і корисних справ і так вистачить на всіх.
6. Підключайте почуття гумору та позитив
Робіть це навіть у найскладніших ситуаціях та, що важливо, обмінюйтеся цими емоціями з командою. Науковці підтверджують, що така взаємодія допомагає відчувати себе більш вмотивованими, викликати почуття соціальної приналежності та задоволення від того, що вас визнають.
7. Чітко виставляйте цілі та виконуйте їх
І ви можете стати джерелом цієї стабільності для самих себе. Встановлюйте щоденні цілі, робіть чеклисти, дотримуйтеся того, що запланували та відповідайте за результати – все це може підтримати вас, коли довкола хаос, а також підвищити вашу ефективність.
8. Інвестуйте час у професійний розвиток
Вивчення нової інформації, отримання відповідей на запитання та здобуття нових знань запускає в людському мозку систему винагороди – якщо коротко, то навчаючись, ви почуваєте себе краще на біологічному рівні.
9. Піддавайте свої упередження сумнівам
Кажуть, що віртуальні зустрічі не ефективні. Кажуть, що вдома працювати просто неможливо. Кажуть, що як зараз в депресії, то й вам неодмінно треба відчувати щось таке ж. Проте, чи насправді це так? Ми пропонуємо прислухатися до своїх власних відчуттів та проаналізувати реальні результати. Можливо, все, що кажуть, до вас не має ніякого стосунку.
10. Не муштруйте себе
Зараз не час для того, щоб виставляти собі нездорові цілі ефективності та працювати 24 години на добу, важливіше за все – зберегти здоров'я та сили. Тому вимагайте від себе лише того, чого дійсно можна буде досягти у таких складних обставинах.
11. Робіть перерви
Якщо ви ще не користувалися технікою Pomodoro, саме час спробувати. Сфокусовано працюєте 25 хвилин, а після – 5 хвилин відпочиваєте. Дослідження підтверджують, що це допомагає не лише займатися справами продуктивніше, а й краще розслаблятися. Завдяки цьому підходу ви знатимете, що у вас є спеціально запланований час для того, щоб відволікатися на щось приємне, тому робити це під час роботи над важливим проєктом просто немає сенсу. Ще один корисний прийом – встановити будильник для того, щоб кожні дві години вставати та рухатися: постояти в планці, покачати прес, або хоча б просто походити квартирою. Все це точно буде краще, ніж сидіти в одній тій самій позі весь робочий день.
12. Шукайте приводи для радощів
Поведінкова наука та позитивна психологія підтверджують: якщо протягом місяця щодня ввечері згадувати хоча б про три хороші речі, які з вами трапилися за день, можна стати щасливішим. Метод здається примітивним, але його сила полягає у тому, що ви вчите свій розум фокусуватися на хорошому, замість того, щоб прискіпливо аналізувати реальність, вишукуючи недоліки.
13. Виділіть час для зв'язку з людьми
Фізична самоізоляція не має розповсюджуватися на ваш зв'язок із близькими людьми. Науковці стверджують, що самотність може бути настільки ж травматичною для людського організму, як куріння. Тому знаходьте можливість підтримувати контакти з тими, хто вам небайдужий, так вам буде не лише веселіше, а й здоровіше.
14. Не забувайте себе винагороджувати
Дозвольте бажанню отримати щось приємне допомогти вам владнати всі справи на день. Це може працювати як проста умова: «якщо я закінчу всі свої вправи, то ввечері я…» – підставте свій варіант. Такі дії допоможуть вам додатково стимулювати себе та мати запасну порцію мотивації, коли основні ресурси закінчаться.
15. Заплануйте щось нове та натхненне на майбутнє
Зберіть свою мотивацію до купи та зробіть план на «після карантину», який вас дійсно надихатиме. Так вам вдасться не лише організувати свої дії та знову згадати про те, чого так давно хотіли досягти, а й позбутися гнітючого відчуття невизначеності.


Поради підготовлено за джерелами BVA Nudge Unit.

Практичний гід уклали
Експертка з комунікацій для соціальних і поведінкових змін, M.Sc., Ph.D., кураторка курсу з кризових комунікацій проекту ЄС для громадянського суспільства.
Анастасія Нуржинська
Співзасновниця креативної лабораторії та інтернет-журналу Platfor.ma, медіаменеджерка та дослідниця поведінкових наук.
Марія Фронощук